CBR IT Manager, HelpDesk için tasarlanmış java tabanlı bir uygulamadır.
KONFİGÜRASYON YÖNETİMİ
Bir organizayonun BT altyapısında bulunan konfigürasyon öğelerinin sürümlerini etkin bir biçimde tanımlama, doğrulama, sürdürme ve kontrolünü amaçlar. Konfigürasyon yönetimi, PC yazılımlarını, servis bilgilerini, donanım bilgilerini içinde saklayarak ağ sistemi öğelerinin birbirleriyle olan etkileşimlerinin izlenmesine yardımcı olur. Örneğin; bir ağ yöneticisi kendi sitesindeki PC listesine bakabilir. Değişim yönetimi ve
olay yönetimi gibi diğer ServiceDesk modülleri Konfigürasyon Yönetimi veritabanında bulunan veriye ulaşabilir.
Bunu link kayıtlarını kullanıp formlardaki alanları doldurarak gerçekleştirebilir.
Kayıt etmek isteyebileceğiniz bazı donanım kaynakları (sunucular, workstation, ağ elemanları, yazıcılar,
modemler vs.) olabilir. Donanım kaynakları aşağıdakilerle birleştirilebilir:
• Bileşenler
• Uygulamalar
• Backup bilgisi
• Görevler
• İhtiyaç duyulan ek özellikler
• Elde edilmiş bilgiler
ÇALIŞANLARIN YÖNETİMİ
İnsan kaynakları çoğu zaman bilinemeyen ve en çok ihtiyaç duyulan kontrol yeteneğine sahip olup BT
departmanını var eder ve belli günlük işleri yerine getirir.
İnsan kaynaklarıyla özdeşleşen konular:
• Sorumluluklar
• Beceriler
• Plan ve programlar
İŞYERİ YÖNETİMİ
İşyeri kaynakları donanım kaynakları, insan kaynakları ve backup araçlarını içinde barındıran yerdir.
Bunlar; binalar, bölümler, odalar, ağ elemanları lokasyonları vs.
• Donanım
• Çalışanlar
• Backup araçları
SİPARİŞ İZLEME
Olağan siparişleri takip ve yönetmeyi sağlar, otomatik envanter çıkarmayı mümkün kılar.
Tedarik kaynakları bilgi kazanımına temel oluşturur. Mesela istenildiği zaman donanım,
içerik veya uygulamalar alım tarihiyle beraber eklenebilir ve otomatik bir veri kaydı oluşturulur.
Bir tedarikçi aşağıdakilerin biri veya birkaçıyla özdeşleşebilir:
• alımlar
• garanti
• teknik servis
ÜRÜN KATALOĞU
Organizasyonun sahip olduğu ürün tiplerinin ve sayılarının açık bir listesini oluşturma ve yönetilebilmesini sağlar.
LİSANS TAKİBİ
Kullanılan yazılımların lisans yitimi, kullanımı ve uyumunu takip eder. Kimin neyi kullandığını ve neye ihtiyaç duyduğunu kesin olarak bilmeyi sağlayarak yazılım maliyetlerini kısmayı sağlar.
GÖREVLER
Görevler, modern BT'de belli bir gün ve haftada gerçekleşen prosedürleri tanımlamadaki ilk adımdır.
Bunlar genel veya spesifik, devamlı veya bir kerelik, öncelikli, belirlenen bir tarihte uygulanacak
şeklinde sıfatlandırılabilir.Tüm bu saydıklarımız verilen bir zaman aralığında doğru bir işyükü hesabı
yapmamıza yardımcı olur.
ZAMAN
Bir şeyin kimin yaptığı ve ne zaman yapıldığı günümüzün BT'de karmaşık ve önemli bir konudur.
IT Manager içindeki tüm veri alışverişleri kaydolur ve kaynak süreçlerinin bir parçası olmuş
verinin bir önceki ve sonraki şeklinin tarihi veri içine yazılır.